Akumulator - jak kupić mądrze

Zwiń
X
 
  • Filtr
  • Czas
  • Pokaż
Wyczyść wszystko
new posts
  • xtremesystems
    RS
    • 2010
    • 2254
    • Hyundai

    dzieki za odp. choc ciezko cos doczytac,odszyfrowac.
    ale sie udalo

    Komentarz

    • Sebastian_M26
      RS
      S_OCP Member
      • 2005
      • 1823
      • Superb II (3T4)

      Jak już wywalać niepotrzebnie kasę, to lepiej wywalić na optimate6.
      Seria 188KM/270Nm na 95RON

      Komentarz

      • xtremesystems
        RS
        • 2010
        • 2254
        • Hyundai

        jednak ctek jest sporo tanszy. i ma fajne dodatki ( ja w gratisie bede mial wyscie do ladowania przez zapalniczke.)

        Komentarz

        • wesol
          Rider
          • 2008
          • 689

          Zamieszczone przez Sebastian_M26
          Jak już wywalać niepotrzebnie kasę, to lepiej wywalić na optimate6.
          Przyznam z ejak na taki maly o parametrach w sumie nieduzych to troszke kosztuje. Moz ejest wykoanay pozadnie i nie w Chonach a to tez sie liczy. Ja tam wole miec dwa takie prostowniczki. Wiekszy do ladowania onkretnego np 5 czy 10 amper ale takich prawdziwych z miernika wzietych nie z teog co teraz wypisuja na tych cudach z netto czy biedry. A drugi mam taki wlasnje tez konstrukcji oparty na zasialczy w sumie nei wiem oc czego ale motoroli i laduje pradem okolo 1 mapera a nad ranem juz okolo 0.5 ampera oczewiscie jak kots tu zasugerowal wpinany w zapalniczke by nie bawic sie kablami i otwieraniem maski. Takie ladowanie konserwujace. Gdybym mial zostawiac auto na tygodnie w garazu to bym zalozyl taki timer zeby powiedzmy dwa razy dziennie wlaczal ladowanie na godzine nawet takim pradem 1 ampera i styka. Timer kosztuje 15 zl wiec to zadne pieniadze.
          G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

          Komentarz

          • xtremesystems
            RS
            • 2010
            • 2254
            • Hyundai

            a teraz z innej beczki
            przyszedl ten ctek mxs5




            mysle przetestuje.

            wzialem stary aku ten 5 letni. poziom elektrolitu mial po kokardy ( a mylsalem ze bedzie mial malo)

            napiecie mial 12.6

            podpiolem
            punkty 1-3 przeszedl w kilkanascie sekund i zatrzymal sie na 4ce. zostawilem go . po paru godzinach juz bylo na 7 odpiolem i wszystko ok



            to z ciekawosci popiolem przez zaplanicze do nowego ( nie wlaczalem recond bo mysle przeciez nowy).i czekam . tu zatrzymal sie na dluzej na puncie 3. wiec pomyslalem ze zostawie go bo moze stal na polce to sie podladuje (a ze byl wieczor i ze inteligentna ladowarka - to zostawilem go na noc.

            rano zachodze jest juz na 7mce . odpinam . i ocza nie wierze. pod autem elektrolit (na szczescie poszlo odplywem awaryjnym elektrolitu).
            nie wiele naszczescie.wszystko przeplukalem sprawdzilem poziom elektrolitu . nadal grubo ponad minimum we wszystkich celach.

            pytanie

            1)jakim cudem bez recond , czyli robione pradem nie wiekszym niz 14,4 mogl wykipiec elektrolit
            2) czy cos teraz mam zrobic? poziomy elektrolitu dobre. napiecie 12,7

            3) czy uszkodzil mi sie aku?

            Komentarz

            • Sebastian_M26
              RS
              S_OCP Member
              • 2005
              • 1823
              • Superb II (3T4)

              Ktoś dolewał wody do rozładowanego aku lub ładowarka podaje dużo wyższe napięcie niż 14,4V.
              Seria 188KM/270Nm na 95RON

              Komentarz

              • xtremesystems
                RS
                • 2010
                • 2254
                • Hyundai

                czyli w hurtowni już by było kombinowane?to jest varta silver bezobsługowa . to chyba by było widać zerwane naklejki czy jakoś tak


                jutro sprawdzę napiecie miernikiem.

                jesli bedzie ok to mozna reklamować ?

                Komentarz

                • Sebastian_M26
                  RS
                  S_OCP Member
                  • 2005
                  • 1823
                  • Superb II (3T4)

                  Nie widziałem Silver, można go otworzyć, bo np. futury nie otworzysz bez zniszczeń.
                  Nie wiem jak działa ctek, jak ładuje future lidlowskim, koniec ładowania 14,4V, w trybie zimowym/agm 14,7V. Futura na drugi dzień po odłączeniu ma 12,9V.
                  Seria 188KM/270Nm na 95RON

                  Komentarz

                  • xtremesystems
                    RS
                    • 2010
                    • 2254
                    • Hyundai

                    najprawdopodobniej tak jak w poprzedniej varcie pod naklejka sa korki odkrecane.
                    sprawdze jutro napiecie ladowania cteka. (chociaz tutaj jestem prawie pewien ze jest ok)
                    bo fabryczna varte mimo uzycia recond nie wygotowało

                    Komentarz

                    • Sebastian_M26
                      RS
                      S_OCP Member
                      • 2005
                      • 1823
                      • Superb II (3T4)

                      Może chińczykowi za dużo wody się nalało, albo ten co kleił u nas etykiety stwierdził, że odparował w kontenerze i dolał.
                      Seria 188KM/270Nm na 95RON

                      Komentarz

                      • Enriquez
                        RS
                        • 2009
                        • 7685
                        • Superb III (3V3)

                        Te pseudo ładowarki z Lidla i tym podobne wynalazki wielkości paszki fajek to się nadają tylko do jednej rzeczy - do śmietnika.
                        Pozdrawiam
                        Marcin

                        Komentarz

                        • xtremesystems
                          RS
                          • 2010
                          • 2254
                          • Hyundai

                          mam taki prostownik bass wielkosci polowy walizki. to dopiero cudo daje napiecie prawie 16v

                          Komentarz

                          • Enriquez
                            RS
                            • 2009
                            • 7685
                            • Superb III (3V3)

                            Widocznie masz problem polegający na tym, że przeskakujesz z jednej skrajności w drugą
                            Jak to możliwe, że ładowarka za tyle pieniędzy rozwala sprawny akumulator? Pomyśl trochę.
                            Pozdrawiam
                            Marcin

                            Komentarz

                            • xtremesystems
                              RS
                              • 2010
                              • 2254
                              • Hyundai

                              Zamieszczone przez Sebastian_M26
                              Może chińczykowi za dużo wody się nalało, albo ten co kleił u nas etykiety stwierdził, że odparował w kontenerze i dolał.
                              ale jesli elektrolitu jest ze dwa centymetry ponad minimum to chyba go szlag nie trafił?

                              mam tak ze napiecie rozruchu spada mi czasem ponizej 10v. nir wiem czy mi rozrusznik siada czy ten nowy aku taki lichy.

                              jak spada ponizej 10v to kreci troche dłużej

                              [ Dodano: Czw 17 Wrz, 15 23:24 ]
                              Zamieszczone przez Enriquez
                              Widocznie masz problem polegający na tym, że przeskakujesz z jednej skrajności w drugą
                              Jak to możliwe, że ładowarka za tyle pieniędzy rozwala sprawny akumulator? Pomyśl trochę.
                              o ile byl sprawny tak jak pisal sebastian.

                              najpierw spróbowałem na starym z opcja recond i zadzialala wysmienicie. i nic sie nie stalo. dopiero wtedy podłączyłem do nowego juz bez recond oczywiscie

                              Komentarz

                              • Sebastian_M26
                                RS
                                S_OCP Member
                                • 2005
                                • 1823
                                • Superb II (3T4)

                                A czym się różni lidl od tego samego tylko że z nalepką znanego europejskiego pakowacza?
                                Jak uzupełnisz rozładowany aku do max, każdy wyleje.

                                To co teraz jest na rynku z akumulatorów tradycyjnych to dno jakościowe.
                                Lepiej idź w agm.
                                Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                Komentarz

                                • xtremesystems
                                  RS
                                  • 2010
                                  • 2254
                                  • Hyundai

                                  a agm przypadkiem nie jest do start stop?

                                  Komentarz

                                  • Sebastian_M26
                                    RS
                                    S_OCP Member
                                    • 2005
                                    • 1823
                                    • Superb II (3T4)

                                    Jest do zadań trudnych, ja już nie kupię kwasówki tradycyjnej do czegokolwiek.
                                    Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                    Komentarz

                                    • xtremesystems
                                      RS
                                      • 2010
                                      • 2254
                                      • Hyundai

                                      a zwykly alternator go doładuje?
                                      bo zauważ na tym prostowniku ctek kwasowki sa ladowane napieciem 14.4 a agm-y 14,7

                                      Komentarz

                                      • Sebastian_M26
                                        RS
                                        S_OCP Member
                                        • 2005
                                        • 1823
                                        • Superb II (3T4)

                                        Zimny alternator też startuje nawet z 15V, a potem napięcia spadają do 13,9V.
                                        Mam agm w aucie prawie 2 lata, w moto od wielu lat.
                                        Czesto producenci agm zalecają ładowanie max. 14,4V.
                                        Seria 188KM/270Nm na 95RON

                                        Komentarz

                                        • vaz
                                          Elegance
                                          • 2010
                                          • 799
                                          • Octavia II (1Z3)
                                          • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                          CTEK i prostownik ze sklepu na L od środka. Jakości samej elektroniki nie oceniam natomiast obudowa prostownika z L jest w mojej ocenie toporniejsza ale o grubszych ściankach(zdjęcia brak).
                                          Odnośnie CTEK-a, nie rozumiem intencji producenta, który w trybie RECOND podwyższa napięcie na urządzeniu do 15,8V, skoro większość nowoczesnych akumulatorów wymaga ładowania do napięcia 14,7V. Wyższe napięcie powoduje gazowanie elektrolitu (niby o to chodzi), które może powodować spływ mas czynnych z płyt do elektrolitu.
                                          Antyfotoradar Valentine1
                                          Harry II Classic+Sirio ML145

                                          Komentarz

                                          • xtremesystems
                                            RS
                                            • 2010
                                            • 2254
                                            • Hyundai

                                            elektrolit zawsze gazuje. mniej lub bardziej
                                            filmik na yt jak kolo odkrecil korki i nagrywal podczas ladowania napięciem 14.4 bulgotalo strasznie. dopiero pod koniec ustalo

                                            Komentarz

                                            • wesol
                                              Rider
                                              • 2008
                                              • 689

                                              generlanie ksiazki mowia tak: Ladowanie to gazowanie. Jak juz jest konic ladowania ale nadal podlacozny prostownik i traktujemy dobrym pradem to jest tzw silne gazowanie bo tu juz nie ma ładowania tylko sam rozklad wody na wodór i tlen. Akumualtor juz nie przyjmuje energii.
                                              G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                              Komentarz

                                              • vaz
                                                Elegance
                                                • 2010
                                                • 799
                                                • Octavia II (1Z3)
                                                • BXE 1.9 TDI PD 105 KM

                                                Gazowanie elektrolitu jest jasno zdefiniowane, pojawia się przy całkowitym naładowaniu akumulatora i świadczy o rozkładzie wody z elektrolitu. I jest to zjawisko widoczne i słyszalne jak na filmie na yt w przeciwieństwie do wydzielającego się wodoru w czasie ładowania

                                                Gazowanie elektrolitu jest zjawiskiem szkodliwym zwłaszcza w akumulatorach o wysokiej gęstości mas czynnych na płytach.
                                                Oglądałem z dystansem :idea: filmy na yt, ładowanie Centry Futury i innych nowoczesnych akumulatorów z zasady jest różne od ładowania Centry Plus (są to różne konstrukcyjnie akumulatory), musi się odbywać odpowiednim prądem I20 do napięcia 14,5V. Instrukcja tutaj.
                                                Antyfotoradar Valentine1
                                                Harry II Classic+Sirio ML145

                                                Komentarz

                                                • wesol
                                                  Rider
                                                  • 2008
                                                  • 689

                                                  Zamieszczone przez vaz
                                                  musi się odbywać odpowiednim prądem I20 do napięcia 14,5V
                                                  Nie kumam co to jest to I20 Kiedys sie oznakowywalo jako Q10 czy Q20 co znaczylo tyle co 10 procent pojemnosci aku czyli Q20 z pojemnosci aku 74 Ah to jakies 15 amper. Tyle ze jak tu tak rozmawiamy to niech mi ktos pokaze ze ma taki prostownik co to mu po zmierzeniu amperomierzem laduje aku 15 amper. Te marketowki maja napisane ze niby 6 amper laduja ale jak sie sprawdzi amperomierzem ( ten amperomierz wmontowany to tez wiele do życzenia pozostawia) to zazwyczaj w poczatkowej fazie jest 4 a za pol godziny 1-2 A.
                                                  G4 ASZ + oraz sharan AUY +++ by TUNE UP

                                                  Komentarz

                                                  • prezes73
                                                    Rider
                                                    • 2015
                                                    • 522
                                                    • Hyundai

                                                    Ładowanie przez 20 godzin z ograniczeniem maksymalnego prądu. Do wartości = 0,25 x Pojemność Znamionowa (A) przez 20h.

                                                    Komentarz

                                                    Pracuję...